Najwyższe bezpieczeństwo
Actros

Najwyższe bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to podstawa naszego DNA.

W celu ochrony kierowcy, pojazdu i innych uczestników ruchu model Actros już w wyposażeniu standardowym posiada wiele modułów bezpieczeństwa. Cyfrowi asystenci nie zdejmują z kierowcy odpowiedzialności, ale mogą skutecznie wspierać go w krytycznych sytuacjach. Przykład: Active Brake Assist 5287, 285, 3021: Jego działanie wykracza poza wymogi prawne i może w określonych sytuacjach automatycznie aktywować hamowanie całkowite przed nieruchomymi i poruszającymi się obiektami. Do tego dochodzą: asystent utrzymania pasa ruchu287, 3020, system stabilizujący jazdę287, asystent wspomagania koncentracji287 i inne cyfrowe pomoce, jak np. MirrorCam287, 271.

Wyjątkowo niebezpieczną sytuacją jest skręcanie w prawo w mieście: Tutaj, w zakresie granic systemu, w określonych sytuacjach opcjonalny system Active Sideguard Assist287, 1, 248 może ostrzegać kierowcę , a nawet inicjować automatyczne hamowanie.

Przegląd systemów bezpieczeństwa i wspomagania.

  • Bogate standardowe wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, obejmujące Active Brake Assist 5287, 285, 3021, system stabilizujący tor jazdy287, asystenta utrzymywania pasa ruchu287, 3020, asystenta wspomagania koncentracji287, elektroniczny hamulec postojowy i oświetlenie Follow-me-Home
  • Udoskonalona MirrorCam287, 271
  • Większy komfort jazdy i wysoka efektywność dzięki Active Drive Assist 2287, 248, 284
  • Inne elementy bezpieczeństwa: Asystent utrzymania odstępu287, 98 z funkcją stop-and-go, Active Sideguard Assist287, 1, 248, asystent rozpoznawania znaków drogowych287, 256, system stabilizujący tor jazdy przyczepy287, 246
  • Lepsza widoczność dzięki automatycznym światłom drogowym/mijania/doświetlania zakrętów1, światłom do jazdy dziennej LED, tylnym lampom LED1
  • Diodowe reflektory przednie1, funkcja doświetlania skrętu1, reflektory przeciwmgielne1
W przypadku naszych ciężarówek bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu. Dlatego system Active Brake Assist 5287, 285, 3021 wchodzi w zakres wyposażenia standardowego i wspomaga kierowcę287, wykonując w pewnych okolicznościach pełne hamowanie przy podjeżdżaniu do nieruchomych i ruchomych obiektów. W określonych sytuacjach przy prędkości jazdy do 50 km/h możliwe jest również pełne lub częściowe hamowanie przy podjeżdżaniu do poruszających się pieszych, co pozwala na minimalizację lub całkowite wyeliminowanie wypadków.
System Active Sideguard Assist287, 1, 248 może wspomagać kierowcę podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu, wykrywając w określonych sytuacjach ruchome i nieruchome obiekty w strefie ostrzegania po prawej stronie lub na krzywej wleczonej201, 211 i w razie niebezpieczeństwa ostrzegając kierowcę wizualnie i dźwiękowo. Dzięki zautomatyzowanemu hamowaniu aż do zatrzymania w granicach systemu może się on ponadto przyczynić do minimalizacji skutków wypadku lub w idealnym przypadku do całkowitego uniknięcia wypadku.
System wspomagający kierowcę rozpoznaje w odpowiednich warunkach określone znaki drogowe w czasie rzeczywistym, pokazuje dwa najważniejsze z nich na zintegrowanej tablicy wskaźników i w ten sposób przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy.
Active Drive Assist 2287, 248, 284.

Active Drive Assist 2287, 248, 284.

Dostępny do określonych wersji Actrosa system Active Drive Assist 2287, 248, 284 wspomaga kierowcę w utrzymywaniu bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu i poruszaniu się w osi pasa ruchu. Dzięki temu zwiększa bezpieczeństwo i komfortowo odciąża kierowcę zwłaszcza na długich, monotonnych odcinkach dróg, a także może podnosić jego bezpieczeństwo kondycyjne.

System znacząco przyczynia się również do zwiększenia bezpieczeństwa: Jeśli kierowca wbrew obowiązującym regulacjom prawnym lub z powodu problemów zdrowotnych na dłużej zdejmie ręce z kierownicy, uruchamiana jest kaskada ostrzegawcza, a jeśli kierowca na nią nie zareaguje, system w granicach swojego działania wyhamuje pojazd do zera przy zachowaniu własciwego prowadzenia po pasie ruchu.

System Active Drive Assist 2287, 248, 284 stanowi rozszerzenie funkcjonalności systemu automatycznego utrzymywania odległości287, 98 i oprócz automatycznej regulacji odległości z funkcją Stop-and-go może także aktywnie wspierać kierowcę w prowadzeniu pojazdu po pasie ruchu. W tym celu wykorzystywana jest udoskonalona technologia kamer i czujników radarowych Active Brake Assist 5287, 285, 3021 w połączeniu ze wspomaganym elektrycznie układem kierowniczym i asystentem utrzymania pasa ruchu287.

Reflektory główne LED1.

Reflektory główne LED1.

Światła do jazdy dziennej, postojowe, mijania i drogowe, a także kierunkowskazy wykonane są w technologii LED. Oznacza to szczególnie wysoką skuteczność świetlną przy niskim zużyciu energii.

MirrorCam287, 271.

MirrorCam287, 271.

Zamiast tradycyjnych lusterek wstecznych Actros został wyposażony w innowacyjny, dopracowany aerodynamicznie system kamer MirrorCam287, 271. Zmniejsza to zużycie paliwa oraz zapewnia lepszą widoczność do tyłu i w strefie słupka A.

Ponadto system MirrorCam287, 271 zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu, na przykład dzięki funkcji obracania247 obrazu z kamer. Alternatywnie do systemu MirrorCam287, 271 dostępne są również klasyczne lusterka.

Automatyczne światła mijania z funkcją doświetlania skrętu1.

Automatyczne światła mijania z funkcją doświetlania skrętu1.

Dostępny na życzenie układ reflektorów zwiększa bezpieczeństwo dzięki optymalnemu oświetlaniu jezdni. Oprócz świateł do jazdy dziennej LED, obejmuje on również automatyczne światła mijania, automatyczną funkcję doświetlania skrętu1 i reflektory przeciwmgielne1.

  • Active Drive Assist 2287, 248, 284.

    Dostępny do określonych wersji Actrosa system Active Drive Assist 2287, 248, 284 wspomaga kierowcę w utrzymywaniu bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu i poruszaniu się w osi pasa ruchu. Dzięki temu zwiększa bezpieczeństwo i komfortowo odciąża kierowcę zwłaszcza na długich, monotonnych odcinkach dróg, a także może podnosić jego bezpieczeństwo kondycyjne.

    System znacząco przyczynia się również do zwiększenia bezpieczeństwa: Jeśli kierowca wbrew obowiązującym regulacjom prawnym lub z powodu problemów zdrowotnych na dłużej zdejmie ręce z kierownicy, uruchamiana jest kaskada ostrzegawcza, a jeśli kierowca na nią nie zareaguje, system w granicach swojego działania wyhamuje pojazd do zera przy zachowaniu własciwego prowadzenia po pasie ruchu.

    System Active Drive Assist 2287, 248, 284 stanowi rozszerzenie funkcjonalności systemu automatycznego utrzymywania odległości287, 98 i oprócz automatycznej regulacji odległości z funkcją Stop-and-go może także aktywnie wspierać kierowcę w prowadzeniu pojazdu po pasie ruchu. W tym celu wykorzystywana jest udoskonalona technologia kamer i czujników radarowych Active Brake Assist 5287, 285, 3021 w połączeniu ze wspomaganym elektrycznie układem kierowniczym i asystentem utrzymania pasa ruchu287.

  • Reflektory główne LED1.

    Światła do jazdy dziennej, postojowe, mijania i drogowe, a także kierunkowskazy wykonane są w technologii LED. Oznacza to szczególnie wysoką skuteczność świetlną przy niskim zużyciu energii.

  • MirrorCam287, 271.

    Zamiast tradycyjnych lusterek wstecznych Actros został wyposażony w innowacyjny, dopracowany aerodynamicznie system kamer MirrorCam287, 271. Zmniejsza to zużycie paliwa oraz zapewnia lepszą widoczność do tyłu i w strefie słupka A.

    Ponadto system MirrorCam287, 271 zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu, na przykład dzięki funkcji obracania247 obrazu z kamer. Alternatywnie do systemu MirrorCam287, 271 dostępne są również klasyczne lusterka.

  • Automatyczne światła mijania z funkcją doświetlania skrętu1.

    Dostępny na życzenie układ reflektorów zwiększa bezpieczeństwo dzięki optymalnemu oświetlaniu jezdni. Oprócz świateł do jazdy dziennej LED, obejmuje on również automatyczne światła mijania, automatyczną funkcję doświetlania skrętu1 i reflektory przeciwmgielne1.

W górę