Bezpieczeństwo
Unimog do transportu urządzeń

Bezpieczeństwo

Jako pojazd nowoczesny, Unimog jest bezkompromisowy w kwestii bezpieczeństwa.

Unimog zapewnia bezpieczeństwo zarówno użytkownikom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego. Do jego najważniejszych cech należą doskonała widoczność do przodu dzięki krótkiej masce, stabilny tor jazdy, system ABS, precyzja kierowania, optymalny rozdział nacisku na osie oraz niskowibracyjne stanowisko pracy z 3-punktowym pasem bezpieczeństwa i zagłówkiem. Design nadwozia z krótką maską i bardzo szerokim polem widzenia na przestrzeń drogową i roboczą sprawia, że Unimog to pojazd użytkowy o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa. Umieszczony u góry układ wycieraczek optymalizuje czyszczenie szyby przede wszystkim w pojazdach zimowego utrzymania dróg, a nowe seryjne reflektory główne LED zapewniają kierowcy wsparcie również w ciemności i przy złej pogodzie dzięki jasnemu oświetleniu jezdni i pobocza. Kamera przednia z monitorem wspomaga wizualną kontrolę najbliższego otoczenia przed pojazdem, ułatwiając montaż przednich narzędzi.

Zwłaszcza przy eksploatacji z osprzętem zamontowanym z przodu istotna jest długość maski oraz umiejscowienie kierowcy. Unimog nawet z założonym osprzętem ma odległość pomiędzy kierownicą a najdalej wysuniętą krawędzią osprzętu mniejszą od obowiązującej w Niemczech ustawowej wytycznej 3,5 m.

Dzięki wzmocnieniom spodu kabiny kierowcy i pałąkom rurowym na słupku A kabina Unimoga spełnia normę ECE-R29/03 dotyczącą wytrzymałości kabiny kierowcy i zwiększa dodatkowo bezpieczeństwo pasażerów.

Zero kompromisów w kwestii bezpieczeństwa. Gwarantuje to marka z gwiazdą. Od samego początku Mercedes-Benz Trucks wspiera Unię Europejską w realizacji „Wizji Zero” i pracuje nad tym, aby do 2050 roku poważne wypadki na europejskich drogach należały do przeszłości. Dlatego też Unimog spełnia nowe standardy General Safety Regulation (GSR).

Content safety dark

Zawieszenie hydropneumatyczne jest systemem zawieszenia, który działa w połączeniu z komponentami hydraulicznymi. W przypadku tego systemu gaz jest sprężany lub rozprężany w wyniku zmiany objętości oleju, co powoduje efekt amortyzacji. We współpracy z siłownikami hydraulicznymi, akumulatorami sprężynowymi, zaworami hydraulicznymi, czujnikami i jednostką regulacyjną zawieszenie pojazdu spełnia różne funkcje. Wykorzystując czujniki przemieszczenia, system zawieszenia utrzymuje poziom ramy pojazdu w tej samej pozycji. Jest dostępne dla typoszeregów U 400 i U 500.

Content safety 01

 

W górę