Wobec Atego można mieć określone oczekiwania. Można na przykład oczekiwać efektywnej pracy z pojazdem, bardzo dobrych właściwości jezdnych oraz przyjaznej zabudowy. A więc praktycznie wszystkiego, czego Państwo potrzebują.
Wnosi na drogę to, co naprawdę ważne: wszystko.
Komfort jazdy.
Atego daje poczucie pewności i komfortu podczas jazdy. To zasługa systemu stabilizującego jazdę, zastosowanego zawieszenia kabiny kierowcy, układu kierowniczego, prowadzenia tylnej osi i zawieszenia ‒ wzorowo ze sobą współpracujących.
Precyzyjne kierowanie pojazdem.
Precyzyjny układ kierowniczy Atego umożliwia łatwe i dokładne prowadzenie pojazdu podczas manewrowania, natomiast przy większych prędkościach zapewnia dużą stateczność kierunkową i stabilność toru jazdy, a tym samym zmniejsza konieczność korekt kierownicą.
Zestawienie korzyści.
- Doskonały komfort jazdy, ogromna przyjazność w zabudowie
- System stabilizujący jazdę
- 4-punktowe zawieszenie kabiny kierowcy
- Niewielki efekt podsterowności toczenia dzięki zoptymalizowaniu prowadzenia tylnej osi52
- Zoptymalizowane sterowanie osią tylną i bezpośrednie precyzyjne kierowanie pojazdem
- Dostosowane do zastosowań pojazdu warianty zawieszenia, zapewniające wysoki komfort jazdy i ochronę ładunku podczas transportu
- Bardzo dobre możliwości podłączania zabudów i integracji zabudowy z pojazdem
- Fabryczne przygotowania do montażu zmniejszające koszty
Warianty zawieszenia.
Atego jest standardowo wyposażony w zoptymalizowane pod względem masy, jedno- lub wielopiórowe resory paraboliczne. Dla zapewnienia większego komfortu jazdy jest on również dostępny z zawieszeniem stalowo-pneumatycznym. Atego o masie całkowitej od 12 t może też być na życzenie wyposażony w pełne zawieszenie pneumatyczne.
Zawieszenie kabiny kierowcy, wzmocnione z tyłu.
Dostępne opcjonalnie zawieszenie kabiny kierowcy ze wzmocnionymi tylnymi sprężynami śrubowymi sprzyja komfortowi resorowania w kabinach z zawieszeniem stalowym, na przykład gdy kabina kierowcy jest wyposażona w kombinację leżanko-ławeczki.
Osie.
Prowadnica osi tylnej i stabilizator.
W celu zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych, Atego z zawieszeniem pneumatycznym do 10,5 t i 12 t z niską ramą oraz wszystkie Atego z zawieszeniem stalowym są wyposażane w prowadzenie tylnej osi, które redukuje efekt podsterowności podczas toczenia.
Stabilizator na osi tylnej.
Solidnie wykonany stabilizator redukuje przechyły boczne pojazdu, zwiększając w ten sposób komfort i bezpieczeństwo. Umieszczony na osi tylnej, pod ramą.
Oś przednia z zawieszeniem pneumatycznym.
Oś przednia z zawieszeniem pneumatycznym, dostępna na życzenie w pojazdach Atego o masie całkowitej od 12 t, zwiększa komfort jazdy, ponieważ przy nierównomiernym załadunku poziom nadwozia jest automatycznie wyrównywany. Także podczas załadunku poziom pojazdu dostosowuje się do wysokości rampy.
Przyjazny montaż zabudów.
Wysoka przyjazność w zabudowie jest między innymi zasługą parametrycznego modułu specjalnego PSM, który znacznie ułatwia podłączanie urządzeń oraz integrację i obsługę zabudowy. Ponadto dzięki wielu rozwiązaniom – od udoskonalonego rozmieszczenia wszystkich komponentów na ramie po wiele fabrycznych przygotowań do montażu – Atego będzie wcześniej u Państwa i szybciej rozpocznie pracę.
Parametryczny moduł specjalny.
Dostępny na życzenie parametryczny moduł specjalny (PSM) zapewnia niezwykle sprawne przetwarzanie informacji i ich bezproblemową wymianę między urządzeniami w pojeździe i w zabudowie.